Een dagje pasta maken

In 2001 had ik in een opwelling een pastamachine gekocht. Hartstikke leuk, maar de praktijk bleek iets weerbarstiger. Mijn eerste experiment met pasta maken was bepaald geen succes. Mijn tagliatelli leek wel op de japanse noedels. Mijn machine heeft daarna de doos nooit meer verlaten. Tot vandaag.

Vandaag had ik met twee vriendinnen het idee om een pasta-lab te doen. Naast mijn pastamachine hadden we er nog eentje te leen. Met de Pastabijbel, de nodige soorten meel en eieren op kamertemperatuur. En bij Bigoli in Utrecht had ik inktvisinkt gekocht. In de pastabijbel had ik namelijk gelezen over zwarte pasta. Dat leek me wel wat.

Verder hebben we getracht om ravioli te maken met een vulling van blauwe kaas en peer, farfalle (vlindertjes) en rode spaghetti.

Het resultaat was geweldig en hartstikke lekker. Het samen experimenteren heeft een stimulerend effect. We gaan hiermee door.

This entry was posted in Politiek and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Een dagje pasta maken

  1. Koos Quark says:

    Toen ik de foto’s zag dacht ik eerst even op het eerste gezicht dat dit allemaal uit je 3D-printer kwam, maar bij nader inzien krijg ik nu toch wel lekkere trek.

Leave a Reply

