Evaluatie-gedoe

Gisteren las ik in de column van Rob Schouten in Trouw over evaluaties na een aankoop. Hij heeft groot gelijk. Dat is helemaal doorgeschoten.
Onlangs kocht ik transparant papier bij 123 inkt. De aankoop werd gevolgd door maar liefst 3 verzoeken voor evaluatie. Hetzelfde gebeurde na de aankoop van een ipad bij Coolblue. Wat het nut hiervan is, of dat er iemand echt de moeite neemt om na elke scheet een evaluatie te geven, is me volstrekt onduidelijk.

Ik vind het sowieso ergerlijk wanneer mijn mail voor reclame-uitingen wordt misbruikt na een aankoop bij bedrijf x. Daar zit ik bepaald niet op te wachten. Evaluaties evenmin. Die gaan linea rectum de vuilnisbak in.

Maar het kan nog erger. Ik koop zo nu en dan computerboeken bij comcol.nl. Dat schijnt onderdeel te zijn van managementboek. Daar heb ik helemaal niets mee, maar ik krijg wel elke keer gewone post in de bus, die ik nooit lees.

Ook het boekje Spoor dat je als NS-klant standaard in de bus krijgt, gaat regelrecht de papierbak in. Ik heb ooit gevraagd of ik daarvan verschoond kan blijven. Het antwoord van NS was nee. En dat na een tijdje in de wacht van een duur 0900-nummer.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

One Response to Evaluatie-gedoe

  1. Els says:

    Inderdaad volkomen doorgeslagen, die evaluaties. Laatst kreeg ik zelfs een evaluatieverzoek voor iets wat ik nog niet eens ontvangen had. Ik reageer helemaal nergens meer op.

Leave a Reply

