Truc mislukt

Regelmatig word ik in het centrum aangesproken. Iemand die me een abonnement voor de een of andere krant wil aansmeren, een smaaktest, of iets anders dat me geld kost. Doorgaans haal ik dan de talentruc uit. Met Russisch wil het meestal wel lukken om de ijverige verkoper af te poeieren. Dat spreken de meeste figuren gelukkig niet en dat is ook mijn bedoeling.

Afgelopen woensdag trof ik de verkeerde. De dame van VSO bleek wel Russisch te spreken. Oeps. Een simpel “njet” gevolgd door doorlopen was voldoende om haar af te poeieren. Ik was toch al niet genegen om aan VSO te doneren.

Dat heeft een lange geschiedenis. Jaren geleden heb ik daar gesolliciteerd, maar nooit iets van gehoord. Het was in de jaren voor internet, dus met gewone brief. Ik veronderstelde dat mijn brief niet aan was gekomen. Ruim een jaar later bleek dat toch het geval geweest te zijn. Het bewijs kwam niet in de vorm van een afwijzing, maar in de vorm van een bedelbrief. Mijn adresgegevens waren blijkbaar zonder mijn toestemming in de hengelbak voor donateurs terecht gekomen.

Derhalve heb ik de brief zonder hun toestemming in de bak voor oud papier gedeponeerd.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

