SGP wil de doodstraf

De SGP is de oudste partij, die zich stevig op bijbelse ideeën baseert. Kennelijk hoort de doodstraf daar ook bij. Daarnaast is de club tegen abortus en tegen homo’s in het algemeen en zeker tegen het homo-huwelijk.
Ik begreep dat de SGP het punt van de doodstraf weer in het verkiezingsprogramma wil gaan zetten.

Toch is er iets dat ik mij afvraag met betrekking tot die doodstraf. Wie had de SGP daarbij als beul gedacht? Een doodstraf moet als je die wilt invoeren natuurlijk ook uitgevoerd worden. Hebben de mannenbroeders daar ook iemand uit eigen kring voor? En hoe verhoudt zich dat met het gebod “Gij zult niet doden” ? Ik heb met een christelijke vriend hier een discussie over gehad, maar we kwamen er niet uit. Hij begrijpt het vanuit de bijbel wel, en ik dus helemaal niet.

Ik beschouw mezelf als niet gelovig. En ik laat me ook niet bekeren, al verzekerde me een straat-evangeliste die me vanmiddag in Zeist probeerde uit te horen dat ik dan niet in de hemel zou komen.

Ze was enigszins boos toen ik opmerkte dat dat ook voor haar geldt omdat er geen hemel bestaat. Ik vrees dat ze van de SGP is.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

3 Responses to SGP wil de doodstraf

  1. Koos Quark says:

    Why do we kill people who kill people to show that killing people is wrong?

    De bronvermelding volgt nog, die zoeken we op, maar hij is natuurlijk zo goed dat ik hem in één keer onthouden heb en dat terwijl het al weer een hele poos geleden is dat ik hem ergens tegenkwam.

  2. mispunt says:

    Die is diepzinnig

  3. Koos Quark says:

    Zo diepzinnig als schrift kan zijn gegrift.

Leave a Reply

