Sneue figuren

Steeds weer verbaas ik mij erover dat een nieuwjaar nooit zonder incidenten kan verlopen. Drank, pilletjes en vuurwerk is een slechte combinatie. Eén van de dingen waar ik me stevig aan erger is het feit dat hulpverleners bekogeld worden met vuurwerk. Dat er bij het blussen van een in brand gestoken auto de ME moet opdraven, is werkelijk belachelijk. Figuren die het nodig vinden om vuurwerk en stenen naar hulpverleners te gooien zouden als het aan mij ligt best kennis mogen maken met een politiekogel. Vervolgens als terrorist vervolgd worden met bijpassende tijd achter de tralies.

Ik realiseer me dat het een drastische methode is. Misschien zal het de figuren even doen nadenken, hoewel dat met een pilletje op niet het makkelijkste is.

Het is hoopgevend dat wellicht straks een pilletje of dronkenschap niet meer als excuus kan worden opgevoerd voor ontoerekeningsvatbaarheid, maar juist strafverhogend kan werken. Wat zou het mooi zijn als deze sneue figuren een extra veeg uit de pan krijgen.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

One Response to Sneue figuren

  1. Koos Quark says:

    Volgens het Parool is het met name oppassen geblazen met meth:
    http://www.parool.nl/amsterdam/veroordeling-maar-geen-cel-voor-schuld-aan-sm-dood~a4441878/
    Ik persoonlijk blijf me dus toch maar beperken tot een paar kopjes koffie per dag, zodat mijn mantra kan blijven luiden: “O donk’re nachten, wat valt Gij vroeg, maar hoe heerlijk is mij, zo bodemloos diep, het Zwarte Gat Uwer lieflijken slaap”.

Leave a Reply

