Holleeder-boek uitgelezen

Hoewel in de media gezegd werd dat het boek van Astrid Holleeder volkomen uitverkocht was, had ik er toch nog eentje op de kop kunnen tikken. Een boekwinkel op de Slotlaan in Zeist had een hele voorraad ingeslagen. 30 was ongetwijfeld ook nog wel gelukt.

Afgelopen week heb ik de laatste pagina’s uit het boek gelezen. Het is een behoorlijk heftig boek. Ik kan me goed voorstellen dat de zussen Holleeder erg getwijfeld hebben om te getuigen tegen hun criminele broer. Je zult maar zo iemand in je familie hebben. Gelukkig is het voor mij een ver van mijn bed show.
Desondanks is er een kans dat ik ooit Holleeder zonder het te weten ooit ben tegengekomen. Een kennis van mij woonde ooit in een flat in het Rembrandtpark. Hij vertelde me dat Holleeder en van Hout in de flat hadden gebivakkeerd, en dat hij in de lift had gestaan met deze gasten. Dit was ten tijde van de Heineken-ontvoering. Ik weet niet of het waar was. Maar spannend is een dergelijk verhaal wel.

Het boek van Astrid Holleeder is in elk geval wel waar. En het is goed om te lezen wat voor figuur haar broer is. Het schijnt dat hij nogal wat overtuigingskracht heeft, en zelfs vanuit een extra beveiligde inrichting nog opdrachten voor moordaanslagen kan geven.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

3 Responses to Holleeder-boek uitgelezen

  1. Koos Quark says:

    Zelf wil ik de komende feestdagen gaan voor “Onschuldig Vast” van Ton Derksen. Jaren terug probeerde hij nog oogkleppsychiaters ervan te doordringen dat ze via sektarisch nepotisme hun foute theorieën immuun hadden gemaakt voor falsificatie, maar daar was natuurlijk geen beginnen aan. Die narcisten hadden teveel weerstand en waren daarmee volkomen resistent geworden voor therapeutische wetenschapsleer. Maar blijkbaar heerst er toch meer rechtsgevoel in kringen van de rechtspraak, want daar kan hij dit Grote Ei der Gerechtigheid nu kwijt.

  2. Koos Quark says:

    Ik zit nu op pagina 11 in alinea 5: de auteur blijkt open-minded te zijn: hij staat er ook voor open dat (ex-)gedetineerden hem eerlijk kunnen vertellen over hun terechte en onterechte veroordelingen. En hij is goed in statistiek blijkt. Het aantal onschuldig vastzittenden blijkt schatbaar.

  3. Koos Quark says:

    Hij is de onfalsifieerbare psychiater natuurlijk niet vergeten, die wordt genoemd op pagina 90.

Leave a Reply

