Boom

Het is al bijna een traditie aan het worden. Na het repaircafé mijn spullen thuis brengen en dan samen met Koos naar de Chinees. Vanwege grote drukte bij het repareren waren we een uur langer bezig.

Ook bij de Chinees was het aardig druk. We mochten achterin in het restaurant zitten, waar nog een plek voor twee was. Naast ons was er een ronde tafel met zeer luidruchtige heren. De sfeer zat er duidelijk goed in.

Omdat het lawaai van de buren een gesprek aan ons tafeltje bemoeilijkte, probeerden we te achterhalen waar het gesprek aan de buurtafel nou over ging. Aanvankelijk dacht ik dat het bouwvakkers waren, maar het was wel vreemd dat het ineens bleek te gaan over het maken van bomen, was er behoefte aan een nieuw paradigma.

Uiteindelijk viel het kwartje. Het waren modelbouwers. Het feit dat op dit moment een grote modelbouwbeurs in de jaarbeurs plaatsvindt, paste perfect in dit plaatje. De conversatie over het maken van bomen leek ineens op zijn plek te vallen.

Nadat uiteindelijk de buren hun jassen pakten, verontschuldigde één van de heren zich voor de geluidsoverlast. Ik antwoordde dat het eigenlijk best wel interessant was om te horen hoe je nou eigenlijk bomen moet maken. Een daverend lachsalvo barstte los, waarna de heren zich naar de uitgang begaven.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

One Response to Boom

  1. Koos Quark says:

    Mijn beeld van modelbouwers heb ik dus grondig evidence based moeten herzien op grond van de harde empirische feiten, en ik vrees dat ik aanstaande vrijdag ook nog eens mijn beeld moet gaan hermodelbouwen van hoe 2 rappende meiden er eigenlijk wel of niet uitzien en uithoren:

    http://www.peers2peers.nl/agenda/copy-of-copy-of-sodimitriop-a-pe-wege-live-1-1

Leave a Reply

