Verplicht online voor contactlenzen

Vanmiddag ben ik naar de kapper geweest. Het was een heel gedoe om de haarverf in de juiste kleur te fabriceren, maar het is dan toch gelukt. Mijn kapper werd vandaag bevrouwd door twee dames, waarvan ik vermoed dat ze nog in opleiding zijn. Op de kwaliteit van het geleverde werk was niets aan te merken. Mij werd gevraagd om mijn naam op een kaartje te schrijven. Dat was om de kleurcode vast te leggen. Vond ik prima. Maar waarom moest daar ook mijn adres en telefoon bij? Die heb ik overigens niet gegeven. Niet nodig voor mijn haar.

Toen ik thuiskwam controleerde ik mijn mail. Er kwam een mailtje binnen van Specsavers. Aan het einde van dit jaar gaat deze club over op online bestellen. Dat is verplicht. Dus als je geen internet hebt, kun je geen contactlenzen meer aanschaffen. Een reply op de mail zou automatisch betekenen dat je het eens bent met deze gedwongen overstap. Bovendien kan alles wat online staat gehackt worden. Ook daar voel ik niets voor.

Ik had al eerder aangegeven dat ik er niet voor voelde om weer een hoop overbodige informatie te geven, en dan weer een account en wachtwoord te verzinnen. Ik heb Specsavers gebeld dat ik op zoek ga naar een offline lenzenwinkel. Die heb ik gelukkig gevonden. Er is een aantekening gemaakt op mijn kaart. Hopelijk ben ik niet de enige die om deze reden opstapt.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

One Response to Verplicht online voor contactlenzen

  1. Koos Quark says:

    Biologische haarverf telt uiteraard mee voor de natuurlijke schoonheid.

Leave a Reply

