Wellicht verbod op gebruik mobiel tijdens het fietsen

Vandaag las ik dat de mogelijkheden bekeken worden om het gebruik van een mobieltje tijdens het fietsen te verbieden. De actie is in gang gezet door een vader die zijn zoon verloor aan het klooien met de telefoon op de fiets en de daarmee gepaard gaande onoplettendheid in het verkeer. Het verbaast me dat het niet nog vaker gebeurt. Dagelijks als ik naar de bus loop, passeren me talloze fietsers die niet op het verkeer letten maar op een schermpje in de hand. Een ongeluk is zo gebeurd…

Zelf zou ik een verbod toejuichen. Een verbod op niet handsfree mobiel bellen in de auto is er al jaren. Desondanks zie ik vele keren per dag mobiele bellers met het mobieltje achter het stuur kwekken of appen. 6 Jaar geleden ben ik door zo’n klojo van mijn fiets gereden en mocht met een gebroken schaambeen naar het ziekenhuis. Sinds die tijd heb ik een implantaat, omdat de breuk niet aan elkaar wilde groeien.

This entry was posted in Algemeen and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

