Je schijnt Nawijn geen racist te mogen noemen

Jaren had ik zijn naam niet eens meer gehoord, laat staan dat ik nog maar een seconde aan hem gedacht had. Het nare mannetje van de LPF, de ex-minister van vreemdelingenzaken van het LPF-debacle uit Zoetermeer. Ooit moest hij zich op krampachtige wijze verdedigen vanwege zijn standpunt over de doodstraf, dat als persoon anders was dan als minister. Het nare mannetje Nawijn heeft een aardig CV als het gaat om vreemdelingenhaat. Vandaag las ik tot mijn verbazing dat hij van de rechter geen racist genoemd mag worden. Een bizarre zaak. Een SP-er die hem zo had betiteld moet 350 euro boete betalen.

Nawijn schijnt na zijn ministerschap (dat bepaald geen succes genoemd kan worden) een aardige ego te hebben. Een van mijn vroegere studiegenotes vertelde me dat ze in de supermarkt (ze kwam net als Nawijn uit Zoetermeer) nog net niet in de houding hoefde te springen. Hij loopt rond met een air van “weet je wel wie ik ben?” Ja, een naar ventje. Dat is hij nog steeds.

Zou ik ook vervolgd gaan worden omdat ik hem een naar ventje vind? En ik ben niet de enige.

Ik stel voor om alle racisten voortaan een nawijn te noemen. 🙂

This entry was posted in Politiek and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

