Ik mag straks worden gehackt en u ook

Helaas. Plassterk vindt dat we alle protesten ten spijt gehackt mogen worden door geheime diensten. Natuurlijk moet er dan wel weer iemand een loodje van goedkeuring aanhangen, maar dat zal vast geen probleem zijn. Zelfs het niet hebben van zo’n loodje. Geheime diensten werken immers binnen een schemerig gebied, waar parlementaire controle onmogelijk is. Ja, je hebt de commissie Stiekem, maar wie daar in zit mag nooit en te nimmer uit de school klappen.

Of ik iets uitgespookt heb maakt geen bal uit. Als iemand via mij te grazen kan worden genomen, dan mag ik gehackt worden. En wellicht ook mijn dokter of wie dan ook. Wat er straks nog aan medisch geheim of verschoningsrecht overblijft, is de grote vraag.

Of ik straks tot de verdachte figuren behoor, omdat ik standaard gebruik maak van een elektronische handtekening via PGP, is de grote vraag. Ik zou encryptie kunnen toepassen om de geheime diensten dwars te zitten. Het argument dat ik niets te verbergen heb, wil ik niet gebruiken om ongebreidelde neusacties in mijn correspondentie toe te staan. Misschien is Plassterk wel toe aan een actie a la Teun van der Keuken, die zich zonder veel moeite op zijn adres had laten inschrijven. Zou Plassterk het leuk vinden als hij gehackt zou worden en zijn privé-spullen niet meer tot zijn privé-eigendom zouden behoren? Nou dan?

This entry was posted in Ergernissen, Politiek. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ik mag straks worden gehackt en u ook

  1. Koos Quark says:

    Wat gelukkig wel nog mag is rondlopen met een bord waarop staat: “De molenaar is geen molenaar.”

  2. Koos Quark says:

    Ligt nu over al onze woorden
    schaduw van
    geschaduwd worden
    kan vluchten nog naar
    schuilen bij
    woorden die zeggen meer
    dan woorden zeggen kunnen.

Leave a Reply

