Koningsdag

Hoewel gisteravond de koningsnach was begonnen, viel me de gebruikelijke herrie van “muziek” mee. Normaliter zit ik in mijn huis mee te bonken, hetgeen bepaald geen pretje is. Maar ik heb dan nog de keus of ik al dan niet deel ga nemen aan de “festiviteiten”. Blijkbaar is de temperatuur een domper.

Hoe vreselijk moet het zijn om te behoren tot het koningspaar. Vandaag blauwbekken langs goedbedoelende onderdanen die iets gemaakt hebben, een windmolen, een wc-pot oranje geschilderd om mee te werpen, of een of ander muziekstuk. Vanochtend hoorde ik op de radio dat er ook nog gerapt gaat worden met vioolondersteuning. Vioolmuziek vind ik persoonlijk prachtig. Ik speel het zelf ook. Maar rappen vind ik afschuwelijk. Hoe zou het bij het koningspaar zijn? Hoe zou het zijn als je verplicht iets moet aanhoren dat je vreselijk vindt? En dan ook nog dat niet mag laten blijken.

Hoe zou het zijn om geen keus te hebben of je al dan niet je verjaardag gaat vieren?

In mijn huis heb ik nog de keus of ik de TV aan zet om een glimp op te vangen van al die verslaggevers die het een en ander moeten zeggen over iets dat volstrekt oninteressant is. Er schijnen volgens de radio ook nog de nodige gasten te zijn. BN-ners die iets moeten zeggen en zich a la Joling op de voorgrond willen zetten. BN-ners zijn per definitie zeer oninteressant. Met Joling voorop.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

