LinkedIn voortaan zonder geboortedatum

Afgelopen maandag viel mijn oog op een interessant artikel. LinkedIn heeft het veld “geboortedatum” geschrapt. Het is niet meer mogelijk om dat veld in te vullen. Een interessante ontwikkeling om de discriminatie op leeftijd enigszins de kop in te drukken. Het idee dat een oudere werknemer per definitie duur is gaat in mijn geval niet op. Ik ben gewoon beroerd in onderhandelen over salaris. Het schijnt dat ik in het verleden aardig duur ben geweest, met name in de tijd dat ik voor Randstad werkte, maar zelf heb ik daar eigenlijk niets van gemerkt.

Helaas heb ik via LinkedIn slechts een keer een sollicitatie gehad. Alle andere keren liep dat via de normale weg. Solliciteren via een brief. Mijn geboortedatum heb ik al lang van mijn CV verwijderd. Ondanks dat heb ik wel enkele gesprekken gehad. Maar sommige werkgevers willen dat je via een website reageert. En drie keer raden wat dan een verplicht veld is.
Vreemd trouwens dat een mobiel nummer ook tot de categorie verplicht lijkt te behoren. Nog steeds doe ik het zonder en dat gaat uitstekend.

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

