Wildersproces

Ondanks mijn weerzin heb ik vanochtend toch een deel van het Wildersproces gekeken. Een groot deel ging over het uitlekken van de pleitnota van advocaat Knoops. Hij was er nog steeds geschokt over. Hij wil dit aangrijpen om het proces te schorsen totdat de lekker boven water is. Vermoedelijk zal dat toch niet gebeuren, aangezien het best wel eens een strategie kan zijn om uitstel te bewerkstelligen van de beklaagde zelf. Vreemd trouwens dat een advocatenkantoor gebruik maakt van onbeveiligde e-mail.

Een ander deel ging over jurisprudentie van voornamelijk Amerikaanse rechtszaken, waarin het recht van vrijheid van meningsuiting blijkbaar zo ver gaat dat je een brandend kruis in iemands tuin mag zetten. Ik beraad me alvast op het zetten van een brandend kruis in de tuin van Wilders. Het schijnt te mogen, dus waarom niet? Eerder leefde die behoefte bij mij absoluut niet trouwens….

Het schijnt dat een aantal experts niet wilde getuigen vanwege angst. Ook was er geen behoefte om zich voor het karretje van Wilders te laten spannen.

Ik ben intussen gestopt om naar het proces te kijken. Het is behoorlijk saai om de hele tijd naar twee achterhoofden te moeten kijken.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

