Trots op mijn geboorteplaats

Er zijn van die momenten dat ik echt niet in Maastricht wil zijn. Eén van die momenten is carnaval. Ik was blij dat ik voor mijn studie een behoorlijk eind kon verhuizen, en van het carnaval niets meer mee te moeten krijgen.
Toch is het vanwege carnaval dat ik trots ben op mijn geboortestad. Ik las dat vluchtelingen hun eigen prins hebben en gewoon mee mogen doen in de gekte. Dit las ik overigens in het AD.

De reacties op dit feit waren “uiteraard” overwegend negatief. Het aantal PVV-achtige reacties vormen de overhand.

Maar dat zal me verder aan mijn reet roesten. Ik vind het geweldig dat Maastricht een Prins Ali heeft.

This entry was posted in Algemeen and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Trots op mijn geboorteplaats

  1. Koos Quark says:

    En ergens in Midden Nederland heb ik al een keer het Halal Carnaval meegemaakt, echt waar.

Leave a Reply

