Ja hoor, contactloos zakkenrollen bestaat nu

Enige tijd geleden kreeg ik van mijn bank een enthousiaste brief. Ik zou binnenkort contactloos kunnen betalen. Bezorgd belde ik mijn bank. Ik was en ben daar fel op tegen, aangezien ik de eerste contactloze zakkenrollers al zag komen. Mijn vraag of je iets moest doen om het aan te zetten, of dat het standaard aan zou staan werd beantwoord met de tweede optie.

Raar. Ik krijg iets waar ik niet om gevraagd heb en niet wil hebben, en ik krijg het toch. Gelukkig is mijn pinpas nog niet voorzien van deze extra optie.

Maar een vooruitziende blik had ik wel. In het AD van vandaag las ik dat het contactloze zakkenrollen intussen een feit is. Ook de wijze waarop ik had voorspeld is inderdaad de modus operandi. De bank vertelde me dat zij het risico van 50 euro per keer zou dragen. Maar waarom zouden ze dat willen als je dat risico gewoon kunt vermijden door het gewoon niet aan te bieden? Een hele hoop keer 50 euro kan toch echt wel in de papieren gaan lopen, zelfs al ben je een bank.

This entry was posted in Ergernissen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

