Er werd me een baan aangeboden met “goed salaris”….

Omdat ik nog steeds op zoek ben naar een nieuwe baan, sta ik op verschillende vacaturesites ingeschreven. Onlangs werd ik benaderd door iemand die een “goede baan met goed salaris” in het vooruitzicht stelde. Leuk natuurlijk, maar wat een deceptie. Een baan als postsorteerder, met een salaris van maar liefst 10 euro per uur. Ongetwijfeld bruto.

Het meest nieuwsgierig ben ik naar de reden waarom ik uit de zoekopdracht kwam. Waren ze specifiek op zoek naar werkloze academici?

Een van mijn vrienden wilde de mail graag doorgestuurd hebben. Niet omdat hij een baan als postsorteerder ambieert, maar om er een flauwe grap mee uit te halen. Vind ik helemaal prima. Het aanbod van de baan vond ik op zich ook al een flauwe grap.

Vacaturesites hebben een vervelend nadeel. Ze werken niet specifiek genoeg. Ooit heb ik een programmaatje geschreven voor een oogarts. Natuurlijk zet je zoiets op je cv. Maar waarom ik vervolgens dan vacatures voor audiciens en opticiens krijg toegezonden, is me een volstrekt raadsel. Waarom geen hartchirurg dan? Daarvoor ben ik ook niet geschikt. Zou echter wel prima passen binnen een ongeschikt zoekprofiel.

Eén voordeel was er wel bij het schrijven van het programmaatje voor de oogarts. Het was echt goed betaald. Ook nadat de fiscus een graai in de pot gedaan had.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

