En weer iemand die niet meer tot tien kan tellen

Je kon erop wachten. Vandaag las ik dat er weer een illegale knaller niet meer tot tien kan tellen, omdat er een aantal vingers zijn afgeknald. Een aantal weken geleden was er een jochie die het met een hand minder moet gaan doen. En hoeveel zullen er nog volgen?
Vanuit mijn huiskamer hoor ik nog steeds knallen. Kennelijk heeft het gevaar van die knallen een aantrekkingskracht op bepaalde types.
Onwillekeurig gaan mijn gedachten naar mijn middelbare schooltijd, waar een jongen rondliep die voor de rest van zijn leven verplicht een obceen gebaar moest maken. De rest van zijn vingers waren weggeknald. Een open dag op een Mavo, en een stiekem bezoekje aan het kabinet scheikunde was de oorzaak. Dat hij destijds iets daar gejat heeft, daar heeft hij nog steeds de gevolgen van. 35 jaar later…

Helaas zullen er ook dit jaar nog runderen volgen. En vast ook volgend jaar.

This entry was posted in Ergernissen and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

