Ik voel me NIET zielig, ik hou gewoon niet van kerstmis

Morgen is het weer zover. Kerstmis.Van diverse kanten heb ik al gevraagd gekregen wat ik ga doen met die dagen. Nou, dat is simpel. Niets dat ook maar iets met kerstmis van doen heeft. Al sinds mijn kindertijd vond ik kerstmis een vervelend iets. Nog meer excuus om me nog vaker mee te slepen naar de kerk. Nog zoiets waar ik vele uren mijn tijd heb moeten verdoen.

Vreemd genoeg heb ik ook al uitnodigingen gehad van mensen die het blijkbaar vervelend voor me vinden dat ik alleen met kerst ben. Ik moet bekennen dat ik het juist vervelend zou vinden als ik NIET alleen zou zijn met die dagen. Ik wil niet meedoen met “vrete op aarde” en “gezellig” mee doen. Vooral dat “gezellig” is vreemd. Ik vind kerstmis helemaal niet gezellig. Het boeit me niet. Ik ben altijd blij als de zogenoemde feestdagen weer voorbij zijn.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

2 Responses to Ik voel me NIET zielig, ik hou gewoon niet van kerstmis

  1. Koos Quark says:

    Ik heb ze net even geteld, er zitten hier in totaal 5 mensen om me heen in de UBU en die laten me allemaal héérlijk lekker met rust. En te vrete valt er hier gelukkig ook niets, de pizzeria is dicht, scheelt ook weer een kilootje vandaag.

  2. Koos Quark says:

    En ik heb ook de journals nu maar even geteld: ik volg er hier elke week in totaal 55 blijkt, van Addiction tot en met Verslaving en al het interessante daar tussenin, liggen allemaal elektronisch UBU-kantjeklaar. Gaat allemaal zo snel, weet niet meer waar ik allemaal in heb zitten snuffelen, maar ik neem de buit weer mee op USB. En op straat heb ik heel wat gekerststresste mensen gezien. Die zijn allemaal strondjaloers op ons, want die willen diep in hun hart ook helemaal niet meedoen aan de schone kerstschijn en ze moeten het nog de hele avond zien vol te houden en morgen nog een hele dag, vandaar ook al dat kerstalcoholisme. 25 December en het hele land wordt een enge dwangsekte van miljoenen sekte-slachtoffers die gaan meedoen aan waar ze niet aan mee willen doen.

Leave a Reply

