Tijd voor een meldpunt “reclame-overlast”

In navolging op het meldpunt voor vuurwerkoverlast zou ik willen pleiten voor een meldpunt voor reclameoverlast. Gewoon even volkskrant.nl lezen is er niet meer bij. Eerst de advertentieblocker bijwerken, anders word je geheid bestookt met zeer opdringerige filmpjes. Het is dan zoeken naar nieuws tussen de adverteerders.
Op nu.nl lukt het om de bagger met de filter de baas te blijven. Er verschijnt tegenwoordig wel een kop boven dat het gebruik van een adblocker de gratis inhoud bedreigt. Blijkbaar gaat men er van uit dat als ik reclame wel voor mijn neus krijg, ik er ruim de tijd voor zal nemen om alles in me op te nemen. Dat is verkeerd gedacht. Ik heb nog nooit iets anders met reclameboodschappen gedaan dan ze trachten alsnog te blokkeren. Denken media echt dat iemand een krant zal lezen met flikkerende irritante aandachtsvragers? Een krant lees ik voor het nieuws, niet voor adverteerders.

Waarom zou je knallen wel kunnen melden en irritante internetreclame niet? Dus kom op met dat meldpunt!

This entry was posted in Ergernissen and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

