KPN gaat doen aan neuromarketing

Zojuist las ik een zorgelijk bericht. KPN wil hersenonderzoek doen bij reclamekijkers. Het is bepaald niet belangeloos. Het idee is om te zien welke hersengebieden geprikkeld worden, en daar de spotjes op aan te passen. Het doel is om meer KPN-producten te verkopen.

Ik heb 5 jaar gewerkt binnen het hersenonderzoek. Ik vraag me zeer af welke hersenonderzoekers zich voor een dergelijk karretje laten spannen. Hersenonderzoek voor een dergelijk doel naar mijn idee zeer verwerpelijk. Degene die hersenonderzoek voor dit bespottelijke doel wil inzetten, dient zich dringend door een psychiater te laten onderzoeken. Diegene is echt knettergestoord.

This entry was posted in Ergernissen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

