Burgernet-alarm in mijn buurt

Via via kreeg ik gisteren een mailtje dat er een burgernet-actie in mijn buurt was gestart. Nu was ik verbaasd over de omschrijving van de dader. Een blanke man met lichte ogen en een lange jas op een fiets. Tja. Deze types kom je vast wel vaker tegen. Nu moet ik bekennen dat ik zelden weet welke ogen iemand heeft, tenzij ze erg opvallend zijn.

Het scheen dat het Kruidvat was overvallen. Het Kruidvat heeft een camera-systeem. Waarom niet even een foto meesturen? Dat helpt een heel stuk bij de herkenning.

Het valt me altijd op dat bij programma’s als “opsporing verzocht” er wel een heel lange tijd zit tussen het delict en de vraag naar details. Het zal vast helpen om eerder met die vragen te komen. Weet ik veel of ik een bepaalde auto ergens een half jaar geleden heb zien rijden. Alleen als het een echt opvallend voertuig is geweest, zal dat misschien het geval zijn.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

