Maarten ‘t Hart bij de Emmaus

Mijn dag kan niet meer stuk. Vandaag even bij de Emmaus aan de Makassarstraat in Utrecht geweest. De oogst was 8 boeken van Maarten ‘t Hart die ik nog niet had. Het is heerlijk leesvoer voor in bed. Maarten is één van mijn favoriete schrijvers.
Naast deze boeken ook nog een boek van Piet Grijs (oftewel Hugo Brandt Costius) gescoord. Ik geloof dat ik vaker daar ga neuzen. Misschien is een nieuwe boekenkast dan ook geen overbodige luxe.

En komend voorjaar hoop ik dan eindelijk de Maarten ‘t Hart wandeling te gaan doen in Maassluis. Ben er al twee keer voor mijn werk geweest, en zijn geboortehuis heb ik al gezien. En de straat waar hij op de bewaarschool heeft gezeten was ongemerkt bezocht.

Intussen heb ik al een aantal vrienden die mee willen gaan. Lijkt me heel leuk. Het schijnt dat de zus van Maarten deze wandelingen organiseert. Maar ik heb bij mijn eerste bezoek een boekje bij boekhandel Keizer gekocht met de routebeschrijving.

Maar eerst maar eens mijn achterstand inlezen…

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

