Insect

Enkele dagen geleden werd ik door een vriendin gevraagd of ik wist welk beest ze in haar huis had gevangen. Het schijnt een aardig taai beest geweest te zijn, want het duurde even voordat ze het naar de andere wereld had geholpen.
Ze had alvorens het beest naar buiten te werpen een foto gemaakt. Met behulp van Bluetooth lukte het om de foto naar mijn computer over te halen. Het moet een aardig groot beest geweest zijn. Zo’n 3,5 cm schat ik. En bovendien erg mooi.

Vervolgens de hulp ingeroepen van een deskundige aan de Landbouwuniversiteit Wageningen.

Een entomoloog van deze universiteit wist me te vertellen dat het een sluipwesp was. Volkomen ongevaarlijk voor de mens. Voor andere insecten daarentegen is dat echter een heel ander verhaal.

This entry was posted in Foto and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

