Reageren, ook een kunst

Het solliciteren lukt nog niet erg. Van het UWV moet ik 4 acties per maand ondernemen. Dat is meestal geen probleem. Doorgaans heb ik een veelvoud van die acties gedaan. En ja, gesprekken willen er af en toe ook wel komen. Vorige week had ik er twee. Maar de reacties van uitzendbureau’s lijken maar niet te willen komen. Natuurlijk heb ik de nodige keren gebeld. Dan is het drie keer bellen voordat je iemand te pakken hebt, en dat is dan ook weer het laatste dat je van die clubs hoort.

Terugbellen schijnt tegenwoordig erg lastig te zijn. Hoe vaak heb ik niet gehoord “hij belt u over een uurtje terug”? Omdat ik geen mobiele telefoon bezit zit ik dan thuis te wachten op een telefoontje dat er nooit gaat komen. Aso eigenlijk. Het UWV verwacht dat ik me aan afspraken houd, maar blijkbaar hebben uitzendbureau’s naar mogelijke werknemers geen behoefte om deze elementaire regel in stand te houden.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

One Response to Reageren, ook een kunst

  1. Koos Quark says:

    Solliciteren is een zware rotbaan. Gelukkig is er nog één troost in het leven: morgenavond weer lekker winkelavond, te starten bij het HEMA-gevoel.

Leave a Reply

