Bankpas als OV-chipkaart? Nee toch!

Zojuist zag ik op het nieuws een enthousiast figuur reclame maken voor een nieuw gadget. Over een aantal jaren schijn je met je bankpas te kunnen reizen in het openbaar vervoer. Ik ben niet enthousiast.
Een tijd geleden kreeg ik van mijn bank bericht dat er contactloos betalen ingevoerd zou gaan worden. Ik heb gelijk de bank gevraagd of dat standaard aan of uit komt te staan. Met andere woorden, moet je iets doen als je daar gebruik van wilt maken of juist iets doen als je dat niet wilt. Het antwoord was dat het standaard aan zou staan. Dat zet de deur open naar draadloos zakkenrollen. Ik wil dat dus niet.

Wanneer NS met deze onzin gaat beginnen, zijn er twee mogelijkheden. Of het OV links laten liggen of verplicht worden contactloos betalen aan te hebben.

De chipkaart (waar ik nog steeds niet enthousiast over ben) heb ik altijd standaard in mijn zak zitten. Mijn portemonnee met pasjes zitten in mijn binnenzak. Een chipkaart kwijt zijn is vervelend, maar dan kun je nog met een pinpas een los chipgeval kopen. Het reizen met een pinpas leidt er toe dat er vaker pinpassen kwijt raken. Het is zo’n beetje de reden waarom ik geen ziggo alles in één wil. Als er één ding uitvalt, is alles weg. Daarom voor mij geen reizen met een pinpas.

Gelukkig duurt het nog een tijdje.

This entry was posted in Politiek and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to Bankpas als OV-chipkaart? Nee toch!

  1. Koos Quark says:

    Juist bankiers zouden toch moeten weten dat risicospreiding bijzonder verstandig is? Die moeten toch weten dat je op meerdere ijzers moet wedden en meerdere paarden in het vuur moet houden?

Leave a Reply

