Zo terug naar Utrecht

Mijn korte bezoekje aan mijn ouders zit er bijna op. Normaliter maak ik me geen zorgen om terug te gaan naar mijn huisje in Utrecht. Vandaag is dat anders. Ben best wel bang dat ik tussen de neo-nazi’s van Pegida terecht zal komen. Daar heb ik allerminst behoefte aan. Deze club zou gewoon verboden moeten worden. Waarom is Mein Kampf verboden en een club die nauw verbonden is met het gedachtegoed uit dit boek niet? Ongetwijfeld zal de NVU met die engerd van een Constant Kusters erbij zijn om het vuurtje extra op te stoken. En zouden de demonstranten echt niet het centrum in proberen te trekken? Hoezo geen haat zaaien?

Nee, het is weinig aantrekkelijk om vandaag terug te gaan. Helaas kan het even niet anders. Hopelijk valt het allemaal mee en kan ik vanaf station Utrecht gewoon de bus naar huis nemen, zonder dat de boel ontregeld is.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

One Response to Zo terug naar Utrecht

Leave a Reply

