schokkende Zembla-documentaire

In de Volkskrant las ik dat er vanavond een documentaire over een angstcultuur bij het UMC Utrecht zou worden uitgezonden. Zojuist heb ik deze via uitzendinggemist gezien en ben me werkelijk rot geschrokken. Ik heb bijna 13 jaar in het UMC Utrecht gewerkt. Dat er bij bepaalde afdelingen een ons kent ons-cultuur heerste, dat wist ik wel. Maar wat ik zojuist gezien heb was werkelijk schokkend. Mensen die in de documentaire genoemd worden ken ik voor een deel. Je gaat er van uit dat zij eerlijk handelen. Blijkbaar niet.

Vandaag was er op de website van het UMC een aankondiging van de Zembla-documentaire.

Uiteraard wordt er getracht om in het artikel het een en ander recht te breien. Maar wat ik heb gezien is duidelijk genoeg. Er zijn strafbare feiten begaan. En vreemd genoeg is er ook nog eens aangifte gedaan vanwege het naar buiten brengen van gegevens. Ik verwacht dat er snel een aantal koppen gaan rollen. Een situatie als deze is gevaarlijk. Hier moet iets gebeuren. En snel.

This entry was posted in Ergernissen and tagged . Bookmark the permalink.

One Response to schokkende Zembla-documentaire

  1. Koos Quark says:

    Soms krijg ik het gevoel dat ons hele land zich momenteel in één grote angstcultuur bevindt. Is er nog ergens een bedrijf of instelling zonder angstcultuur?

Leave a Reply

