Overpeinzingen

De herfst met al haar mooie kleuren maakt altijd een diepe indruk op me. Ik word er wat filosofisch van, Dat merkte ik vandaag toen ik naar de Noorse les liep die in de Volksuniversiteit wordt gegeven. Onderweg kwam ik voor een café een bord tegen. “Helaas geen voetbal”. Hoezo “helaas”? wat is er erg aan geen voetbal? Het is veel erger om wél voetbal te hebben toch?

De vreemde vragen bleven in mijn hoofd opborrelen. Gelukkig was ik te voet, zodat ik onderweg niet al te veel rekening hoefde te houden met het verkeer. Wat is er eco aan een econoom? En wat is er leuk aan leukoplast?

Even later passeerde ik een coffeeshop. Vreemd dat zo’n zaak COFFEE-shop heet. Zou je er eigenlijk koffie kunnen bestellen? En zou je dan ook koffie krijgen? Ik vraag het me af. Maar zal het niet gaan controleren. Het enige dat ik met coffeeshops zal blijven doen is er langs lopen als die toevallig op mijn weg ligt. Nimmer zal iemand mij in een dergelijke zaak betrappen.

Of je er ook koffie kunt drinken zal daarom dan ook de grote vraag blijven.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

5 Responses to Overpeinzingen

  1. Koos Quark says:

    te orden is me daar wel een keertje gelukt.

  2. Koos Quark says:

    Nee, gewoon een kopje thee waarvoor geen gedogen nodig is, want thee is legaal. Thee bestellen is in het Noors toch: te orden ? Maar ze hadden ook gewone koffie.

  3. Koos Quark says:

    Dwarrelend is nu
    de frisse lucht
    vol van
    al het gevallen leven
    dat nu voorbij zo zoetjes slapen gaat
    bloesem durf
    je droom te dromen
    alle seizoenen hebben
    hun link gelegd.

Leave a Reply

