Weer terreuralarm in Thalys

In Rotterdam is een in het zwart geklede persoon letterlijk van de pot gerukt. Hij had zich in het toilet van de Thalys opgesloten en reageerde nergens op. Buiten stond een zwaar bewapende anti-terreurmacht opgesteld. Uiteindelijk is de persoon op een brancard afgevoerd naar het ziekenhuis. Er is alleen een agent gewond geraakt. Hij was gebeten door een politiehond.

Wat er nou precies met de persoon aan de hand was is vooralsnog onduidelijk. Het zou mogelijk zijn dat hij zwaar aan de dunne was en zich gewoon niet lekker voelde. Wat als hij een ongelukje had gehad? Dan staat er zo’n hele politiemacht bij je wc-hokje, terwijl hij zich in een uiterst gênante situatie bevond.

Ik zeg hiermee niet dat er niets aan de hand was. Het punt is gewoon dat er soms een hele toestand wordt gemaakt om niets.

Enkele jaren geleden zou ik met een vriend uit Den Helder naar een opera in Utrecht gaan. Hij had de kaarten bij zich, en ik zat maar te wachten in de schouwburg. Hij zat vast in de trein. Er waren enkele moslims die zich in het toilet waren aan het wassen voor het gebed. Niet de meest prettige plek, maar dat was hun keuze.

Die keuze heeft er wel toe geleid dat er een hele politiemacht uitrukte en de trein uren vertraging opliep. Onze avond bij de opera was deels verpest. Ik mocht wel naar binnen om de opera te zien. Een van de managers kende mijn vriend en mij, en wist dat we heel vaak samen naar de opera kwamen. Dat deze avond ooit als gevolg van een terrorisme-alarm zou worden verpest hadden we nooit kunnen bedenken. En nog een onzinnig alarm ook.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

8 Responses to Weer terreuralarm in Thalys

  1. Koos Quark says:

    Uit protest blijf ik de rest van mijn leven in het zwart lopen.

  2. Koos Quark says:

    En inmiddels vanaf de UBU nog de complimenten voor de nieuwe frisse lay-out van je website

  3. Koos Quark says:

    En inmiddels vanaf de UBU nog de complimenten voor de nieuwe frisse lay-out van je website.

  4. Koos Quark says:

    Zo eindigt die existentieel diepgaande film Siddharta: “Everything returns”. Alles keert eens terug naar zijn oorsprong en dit schrijvende vanaf de UBU dringt tot mij door dat ik dit gebouw als crematorium inderdaad heel erg geslaagd vindt. En kunnen de lezers van je blog democratisch stemmen over welke lay-out ze het mooiste vinden?

Leave a Reply

