Jammer, geen vuurwerkvrije zones in Utrecht

Als het aan B & W van Utrecht ligt zullen er geen vuurwerkvrije zones komen in de binnenstad. Jammer. Ze zien meer in vuurwerkbrigades. Wanneer die vuurwerkbrigades dan actief moeten zijn is me niet duidelijk. Waarschijnlijk met de jaarwisseling. Nu is er bij bepaalde types de gewoonte om met knallen vast in oktober te beginnen tot ver na de jaarwisseling. Het spul zal toch op moeten. Met deze planning zullen de vuurwerkbrigades niet synchroon lopen vrees ik. Mijn ergernis over de vele knallen helaas wel.

Nu is mijn ervaring dat noch vuurwerkbrigades noch vuurwerkvrije zones zinvol zijn. De malloten die willen knallen hebben schijt aan beide. In de periode voorafgaand aan de jaarwisseling is het het idee dat heel Nederland vuurwerkvrij is. Ja afgezien dan van die paar uur dat het wel mag. En de malloot, hij knalt rustig voort.

This entry was posted in Ergernissen and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Jammer, geen vuurwerkvrije zones in Utrecht

  1. Koos Quark says:

    Lieverd, ik wil ons allen niet onnodig bang maken, maar er is straks een reële kans dat we een vuurwerkknal horen precies tijdens het “lieverd” op de radio en dan wordt het mij toch echt teveel. Ik heb zojuist mijn crisiskaart op dit punt aangepast. Doet dit rampscenario zich voor, dan krijg ik meteen een crisisopname. Het idee alleen al. Er zijn toch echt grenzen aan de stressbestendigheid.

Leave a Reply

