UWV..wat een rot-site

Zojuist bezig geweest met de informatie in te vullen om een WW-uitkering aan te vragen. Werkloos worden is al geen pretje maar dan komt de site van de UWV daar nog bij. Ik moet een hoop informatie “naar waarheid” invullen, maar hoe moet ik dat doen als de “waarheid” verpakt zit in vaste keuzelijstjes? Mijn baan zit daar in elk geval niet tussen.

Uit eerder contact met een medewerker werd me duidelijk dat ik een benadering moet geven. Ja, dat is leuk. Een CV met functies “naar benadering”. Ook de gewenste functies zijn “naar benadering”. Tja, dan krijg je dus vacatures die niet op jouw situatie van toepassing zijn. En hoe kan ik in vredesnaam een .net-programmeur zijn geweest in 1998? Dat bestond niet in 1998, dus programmeurs had je er ook niet voor nodig. Maar ik moest het wel invullen, omdat er niets anders in de buurt kwam.

Ook de wijze van werkloos worden is niet in te voeren. Ik heb een vast contract, maar werk met derde geldstromen. Dat betekent een geclausuleerd vast contract. Ik heb met niemand ruzie gemaakt, ben niet eruit geschopt en heb ook geen rare dingen gedaan.

Op de UWV-site valt dit niet aan te geven. Laten ze me niet straks gaan vervolgen voor het “niet naar waarheid invullen”. De UWV heeft blijkbaar alleen haar eigen waarheid voor zover die in de keuzevakjes valt. Als je al niet gek wordt, word je het hier wel van.

This entry was posted in Ergernissen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

