Mijn eigen site misbruikt

Ik ben bezig met het oefenen met een content management-systeem genaamd Drupal. Drupal is een behoorlijk geavanceerd systeem dat gekoppeld is aan een database. Het is geheel open source, en er kan behoorlijk veel mee.

Omdat ik al een hele tijd niets meer gedaan had aan mijn site buddchiari.nl en ik voor een sollicitatie kennis van Drupal moet hebben, ben ik aan het oefenen gegaan. Het gaat best goed. Het is me gelukt om een forum aan te maken, er kan ingelogd worden en er kan gechat worden. Het is een zeer geavanceerde wordpress.

Nu wilde ik de site makkelijk toegankelijk maken door de registratie middels een mailtje te laten geschieden. Iedereen kon zich registreren, een wachtwoord zetten en draaien maar. Dit zonder mijn tussenkomst.

Dat heb ik geweten. Gisteravond zag ik ineens content die ik zeker niet had toegevoegd. Enkele onverlaten wilden mijn forum misbruiken om apotheekje te spelen. Medicatie per internet verkopen. Dat was niet mijn bedoeling.

Gelukkig heeft Drupal daar een mooie functie voor. Niet alleen kon ik de accounts blokkeren en even later ongedaan maken, maar ook de content in één moeite eraf pleuren.

Intussen is de site weer in de eerdere staat teruggebracht. Maar nu kun je dus niet meer een account aanmaken en kliederen. Ik moet eerst toestemming geven. Vandaag was er nog een grapjurk die het probeerde, maar de beveiliging heeft het tegengehouden.

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

