Munitiedoos

Omdat ik een beetje ben aan het opruimen, en tevens een bericht las om oorlogsherinneringen aan musea te schenken, ben ik aan het mailen gegaan met Museum Overloon. Ik heb zo’n 20 jaar geleden een doos van de een of andere Duitse tankgranaat in een rommelzaakje gekocht. Waarom weet ik niet meer. Destijds moet ik het een leuk ding gevonden hebben. Ik heb hem ooit als een rare kaarsenhouder gebruikt. De bovenkant van de deksel is van metaal.

Ik kreeg van de directeur persoonlijk antwoord. Het ding schijnt van na de oorlog te zijn, tenminste dat was zijn mening.
Nu vraag ik me echter af hoe zo’n doos (zonder inhoud, wees gerust) van Duitse makelij in Nederland terecht is gekomen. En wat heeft er dan precies in gezeten? Ooit heeft iemand dat ding in het rommelzaakje gebracht. Ongetwijfeld is het ding oud.

Weet iemand iets meer van deze doos? En van welke tijd dit ding is?

This entry was posted in Foto and tagged , , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Munitiedoos

  1. Koos Quark says:

    Glücklich hat es nicht geknalld.

  2. Koos Quark says:

    Correctie: geknallt.

Leave a Reply

