Belastingdienst maakt het nog steeds niet makkelijker

Tja, dan heb ik even geen recht op zorgtoeslag. Prima. Dat wordt me dan met een brief kenbaar gemaakt. Ook prima. Maar waarom komt de acceptgiro dan een dag later, samen met een aparte brief dat ik het in termijnen kan betalen?

De slogan “leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker” gaat in dit geval in elk geval niet op.

Ongetwijfeld zijn er meer klanten zoals ik. Mijn logica zegt me dat het makkelijk in één keer kan. Eén brief met de kennisgeving, acceptgiro en mededeling dat ik het ook in termijnen kan betalen, of laten verrekenen.Waarom kent de belastingdienst deze logica ook niet, waarmee er tevens een hoop geld, energie en bomen bespaard kunnen worden?

Kennelijk past de slogan “waarom makkelijker als het ook moeilijker kan”, past in elk geval beter op deze situatie. Waarom wordt hier niets aan gedaan?

Advertisements
This entry was posted in Ergernissen, Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s