Belastingdienst maakt het nog steeds niet makkelijker

Tja, dan heb ik even geen recht op zorgtoeslag. Prima. Dat wordt me dan met een brief kenbaar gemaakt. Ook prima. Maar waarom komt de acceptgiro dan een dag later, samen met een aparte brief dat ik het in termijnen kan betalen?

De slogan “leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker” gaat in dit geval in elk geval niet op.

Ongetwijfeld zijn er meer klanten zoals ik. Mijn logica zegt me dat het makkelijk in één keer kan. Eén brief met de kennisgeving, acceptgiro en mededeling dat ik het ook in termijnen kan betalen, of laten verrekenen.Waarom kent de belastingdienst deze logica ook niet, waarmee er tevens een hoop geld, energie en bomen bespaard kunnen worden?

Kennelijk past de slogan “waarom makkelijker als het ook moeilijker kan”, past in elk geval beter op deze situatie. Waarom wordt hier niets aan gedaan?

This entry was posted in Ergernissen, Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

