Gebeld door telefoonscammer

Vanochtend werd ik ineens gebeld door iemand die zich voordeed als iemand van de een of andere “prijzenpot”. De figuur beweerde dat ik op 19 maart meegedaan schijn te hebben aan een of ander prijzenfestival. Afgezien dat ik me al gelijk afvroeg hoe deze pipo aan mijn nummer kwam, was de mededeling dat ik aan een prijsvraag heb meegedaan op zijn zachtst gezegd merkwaardig. Ik doe namelijk uit principe niet mee aan prijsvragen, loterijen of wat dan ook.

De conclusie moet zijn dat er weer ergens een site gehackt is waar ik ooit iets besteld heb. De persoon aan de andere kant kende mijn naam.

De persoon aan de andere kant bleef volhouden en zei iets over een mailtje dat ik zou krijgen… Ik reageerde met “Fuck op” en verbrak de verbinding.

Meestal zijn de personen die me met dergelijke rare dingen bellen slecht verstaanbaar. Deze figuur had een zuidelijk accent.

This entry was posted in Ergernissen and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

