Waterfietsen

Men neme een dreg aan een lang stevig touw. Pleur de dreg vervolgens van een brug in het water. Pas daarbij uiteraard op met rondvaartboten. Trek het geheel voorzichtig over de bodem totdat je beet hebt. Dit was het spelletje dat ik enige tijd heb staan aanschouwen op een brug aan het begin van de Hopakker in Utrecht. Het geeft een nieuwe betekenis aan het woord waterfiets.

De twee heren hadden al snel beet getuige de foto’s. Onder de vangst was ook een soortement van Spartamed. Amusant om naar te lijken. De geur was iets minder. Ongetwijfeld zal het iets minder amusant zijn voor de eigenaars die hun stalen ros in deze staat terug zien.

Ik was trouwens erg verbaasd dat er aan de fietsen ook schelpen hingen. Blijkbaar is de gracht niet geheel zoet water. Dat verklaart ook het feit dat ik enige maanden geleden een hengelaar een jonge bot zag ophalen. Een platvis…. Die hoort naar mijn mening toch echt in zee.

Deze vangst behoort tot het geslacht van de platfietsen vrees ik..

This entry was posted in Foto and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

