Spam zogenaamd van diverse winkels

Ik heb nog een mailadres dat uit de beginjaren 90 stamt. Veel gebruik maak ik er niet meer van, maar omdat er bepaalde accounts mee geregistreerd zijn, houd ik het nog maar even aan.

Misschien dat ik er binnenkort maar mee stop om de post hiervan op te halen. Sinds enige tijd wordt het door een malloot gespamd met allerlei zogenaamde aanbiedingen. De figuur maakt gebruik van engelstalige telwoorden in de domeinnaam gevolgd door een tekstje met .com er achter. Deze domeinen zullen vast niet officieel geregistreerd staan. Ik vermoed dat er hier sprake is van een soort botnet, aangezien de IP-adressen steeds wijzigen.

Een tijd lang stond er iets van vouchers in de kop. Nu zijn het diverse winkels, zoals albert heyn, kruidvat, Aldi en dergelijke. De provider van mijn mail beheert dit uitermate slecht. Het spamfilter doet nagenoeg niets hiertegen.

Mijn gmail onderschept de zooi wel, maar haalt ze helaas wel op in een map “spam” of in de vuilnisbak. Ik hoef het echter helemaal niet te zien. Daarom heb ik een aardige batterij aan filters aangemaakt. Ze werken wel totdat de volgende fourtyoneaffordableoptions.com met vouchers begint te zeuren.

Mijn zoektocht op internet heeft uitgewezen dat dit phishingmails zijn die via Facebook verspreid worden. Blijkbaar heb je geen facebook nodig om de zooi te krijgen. Kennelijk wordt het adresboek doorgespit en krijg je via die weg die troep.

Toch maar eens afscheid nemen van dat adres…

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

One Response to Spam zogenaamd van diverse winkels

  1. Stront vermoeiend ja. Laatst nog een digitaal burgerinitiatief gesteund en hoppa! Voordeel dit, voordeel dat. Klik je de website aan en poef, daar komt mijn virusscanner met de melding iets te hebben geblokkeerd.

Leave a Reply

