Niet meer aan een touwtje, los van de insulinepomp

Zojuist heb uj mijn insulinepomp afgekoppeld en een eerste injectie gegeven met langwerkende insuline. Dat betekent dat ik voor het eerst sinds 11 jaar niet meer aan een touwtje hang, of beter gezegd een slangetje. Het zal raar zijn om me vannacht gewoon om te kunnen draaien zonder dat er iets dreigt onder me te liggen of los te schieten. Ook geen plotseling lege batterij meer, die elke keer uitgerekend ‘s nachts bijna leeg is. En nog beter, geen gedoe meer met luchtbellen in de slang.

Om de overstap soepel te doen verlopen moest de basaalstand gedurende 6 uur op 50%. Dat merk ik. Mijn suiker zit nu op 21. Dus zojuist tevens de snelle insuline gespoten om dat weer recht te breien. Het zal een wat onrustige nacht gaan worden vrees ik.

Ik zal er wel weer aan moeten wennen de spuit bij me te hebben. Maar na een paar dagen zal dat wel weer goed gaan.

This entry was posted in Algemeen and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

