Nog meer Schippers-puinhopen

Vanochtend moest ik contact opnemen met mijn diabetesverpleegkundige vanwege mijn overstap terug naar de spuit. Gisteren heb ik noodgedwongen een dag vrij moeten nemen. Door de nieuwe wetten uit de koker van Schippers moet ik mijn teststripjes via een online-service bestellen. De rest kan via de apotheek. Ik moet echter voor ontvangst tekenen en daarvoor moet ik thuis zijn. En de bezorger kan tussen 8.00 en 20.00 komen. Gevolg is dat ik een hele dag niet de deur uit kon.

De overstap terug van pomp naar spuit is nog niet gelukt trouwens. De spuit voor de langzame insuline, die ik weer via de apotheek moest bestellen, zat er nog niet bij. Ik heb nu wel de insuline, maar kan deze niet injecteren. De fabrikant van Lantus, zo heet deze insuline, heeft een eigen insulinepen. De ampullen passen niet in een gewone novopen voor de snelle insuline.

Vroeger kreeg ik de pennen via de diabetesvepleegkundige. Dat had als grote voordeel dat je gewoon van start kon. Even insuline halen bij de apotheek, in de spuiten zetten en spuiten maar. Diabetes is iets waarbij je vaak niet kunt wachten tot iets binnen is. Die suiker moet omlaag.

Ik heb de diabetesverpleegkundige vandaag gevraagd of ze meer signalen heeft gekregen waarbij er problemen zijn met de Schippers-doctrine. Ze mailde me terug dat het bij alle verzekeraars een puinhoop is. Overstappen naar een andere verzekeraar helpt dus geen ene moer.

Ik stel daarom een andere optie voor. Overstappen naar een andere minister. Eentje uit het veld zelf met verstand van zaken. Wijlen minister Borst was zelf arts en kon daardoor inschatten wat de gevolgen waren van beleid, en rampzalige beslissingen als deze bleven uit. Wanneer je halve boekhouders aan de knoppen laat zitten, krijg je een puinhoop. Schippers, je bent bij deze genomineerd voor een onderscheiding in de Orde van de Gouden Eikel.

This entry was posted in Ergernissen, Politiek and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Nog meer Schippers-puinhopen

  1. Koos Quark says:

    We missen Els, heel veel sterkte er mee!

Leave a Reply

