Antimoslimhaat????

Zojuist las ik dat de Joodse ADL probeert de uitnodiging voor Wilders ongedaan te maken. Nu juich ik elk initiatief om het gif dat Wilders heet verder te verspreiden. Maar in het Volkskrant-artikel kwam ik wel een vreemd woord tegen. Antimoslimhaat. Het bewuste citaat heb ik even overgenomen van de online Volkskrant.

‘De heer Wilders heeft het recht om zijn mening te uiten. Maar een platform geven aan een man die een internationaal symbool is voor antimoslimhaat geeft hem niet alleen geloofwaardigheid maar bewijst ook een slechte dienst aan het Congres dat is opgericht met het doel te voldoen aan het Amerikaanse ideaal van tolerantie.’

“Antimoslim” begrijp ik. Dat is datgene wat Wilders is. Maar antimoslimhaat? Zou Wilders een hekel hebben aan antimoslims? Ik heb hem daar nooit op kunnen betrappen, net als op een genuanceerde mening over de reden van zijn haat.

This entry was posted in Politiek and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Antimoslimhaat????

  1. Koos Quark says:

    Het is nog meer dubbeler dan “nooit niet”. Dubbel, dubbeler, dubbelst.

Leave a Reply

