Pestbui

Vandaag had ik een echte pestbui. De reden had te maken met een sollicitatie. Het schijnt zo te zijn dat je als sollicitant je je aan allerlei afspraken dient te houden. Je brief moet er uiteraard verzorgd uitzien. En je moet hem vooral op tijd indienen. Nu had ik afgelopen woensdag een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek. Het ging best goed voor mijn gevoel. Er werd me verteld dat ik uiterlijk de dag erna een uitslag zou krijgen. Dat gebeurde dus niet. Afspraken zijn blijkbaar alleen voor sollicitanten, niet voor de andere kant van de tafel. Ook vrijdag was er niet gebeld, noch was er een mail in mijn mailbox gekomen. Het bleef hartstikke stil.

Vanochtend kwam er dan een bericht. Korter en minder standaard kon bijna niet. Het had iets te maken met “toch niet aan het profiel voldoen” en succes met verder zoeken. Ik had kunnen bellen voor de reden, maar heb het niet gedaan. Er waren verdorie maar twee kandidaten. Waarom dan zo’n nietszeggende afwijzing? Als het er 300 waren had ik het me kunnen voorstellen. Ik had verdorie zoveel energie gestopt in mijn brief. Ik vond het echt geen manier van doen.

Om te voorkomen dat ik me uiterst cynisch zou uitlaten, heb ik de telefoon niet ter hand genomen of teruggemaild. Het zou toch niets uithalen. De ware reden zou ik toch niet boven tafel krijgen. De reden zat hem waarschijnlijk wederom in een feit waar ik niets aan kan veranderen. Mijn leeftijd.

This entry was posted in Ergernissen. Bookmark the permalink.

One Response to Pestbui

  1. Koos Quark says:

    Laten we meteen gaan demonstreren in Den Haag tegen de dubbele moraal en tegen leeftijdsdiscriminatie.

Leave a Reply

