Proefschrift over Wilders’ mening presenteren als feit

Vandaag las ik dat taalkundige Maarten van Leeuwen morgen promoveert op het taalgebruik van politici, waaronder de truc van Wilders om zijn eigen mening te presenteren als een feit.
Ik heb even op de website gekeken en gezien dat het proefschrift vanaf de 17e gratis integraal te downloaden is. Het blijkt dat Wilders aanvankelijk veel gebruik maakte van “Ik vind dat” en vervolgens een bijzin. Vervolgens is hij de “ik vind dat” weg gaan laten, waardoor de het geheel als een feit wordt gepresenteerd, maar in werkelijkheid niets anders dan zijn eigen verdorven mening is.

Intussen heb ik het gedownload. Hier is het ook te bekijken.

This entry was posted in Politiek. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

