Voucher-phishing

Zojuist ploepten er twee mails binnen met zogenaamde “Jumbo Vouchers” en “Albert Heijn Vouchers”. Er zat een knop op die aangaf dat er beperkte tijd is om het te innen. Nu gooi ik die zooi sowieso weg. Blijkbaar heeft iemand in mijn vriendenkring wel op die knop gedrukt. Even googelen bevestigde mijn vermoeden. Het is inderdaad een phishingmail. Deze heeft blijkbaar alleen succes bij het delen via facebook. Nu is die kans bij mij al helemaal nihil, aangezien mijn macje die site niet eens kan bereiken. Heel simpel, ik heb de hosts-file een tijdje geleden even aangepast. Dus jammer phisher!

Ongetwijfeld zit er een windows-progje achter. Ook dat doet het niet op een apple.

Hier is een link naar mijn google-actie. Hier is het de Aldi, maar het idee is hetzelfde.

Het enige zinnige wat je hiermee kunt doen is weggooien en prullenbak legen. Vooral nergens op klikken.

This entry was posted in Algemeen and tagged , , . Bookmark the permalink.

One Response to Voucher-phishing

  1. Koos Quark says:

    Het klikt tussen ons, ik heb nergens op geklikt.

Leave a Reply

