Gedragscodes….

Ja hoor. Daar was er weer eentje. Een gedragscode….
Vanavond was er bij Kassa een journalist die even gecontroleerd had hoe veilig een slimme meter was. Het bleek heel simpel om onder een valse naam gebruiksgegevens van een ander binnen te halen. Handig als je wilt weten wanneer je het best een kraak kunt zetten. Heel leuk. Een voorstander van de zogenaamde slimme meter reageert daar natuurlijk weer op met een gedragscode. Dat is een doekje voor het bloeden. Een slimme meter heeft een internetconnectie, waarbij de data door de energieleverancier binnengehaald kan worden. Maar die heeft weer appjesmakers in de arm genomen, die het met de privacy niet zo nauw nemen. En natuurlijk zal de NSA er ook wel weer in zitten neuzen. Heel leuk.

De simpelste methode om het geneus in de meterstanden en je dagschema te voorkomen is de zogenaamde slimme meter buiten de deur te houden. Energie besparen kan ik prima gezien mijn energierekening van 37 euro per maand. Dat is elektra en gas. Meer besparen gaat echt niet, zeker niet met een slimme meter. Als ik een slimme meter zou hebben, moet ik mijn router aan laten staan die 10 watt gebruikt. Dan gaat mijn energierekening omhoog en dat was nou juist niet de bedoeling.

Dus mocht mijn energieleverancier me proberen over te halen een slimme meter te nemen, dan mogen ze die bij zichzelf inbrengen. Op een specifieke intieme plaats.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

One Response to Gedragscodes….

  1. Koos Quark says:

    Nou snap ik het: Ik hoorde ooit van een uitkeringsgerechtigde dat de vakantiedagen moesten worden opgegeven en dat die plotseling naast gegeven over het gebruik van de verwarming konden worden gelegd, waarmee die uitkeringsgerechtigde in de problemen kwam. Dus blijkbaar kunnen uitkeringsinstanties aan het warmteverbruik komen. Zet je de verwarming niet aan, dan wordt dat tegen je gebruikt, als zou je niet thuis zijn.

Leave a Reply

