Reisje naar Arnhem

Vandaag moest ik voor mijn werk naar Arnhem. De reis met de trein was een beetje verwarrend. Op het perron stond duidelijk dat de trein naar Nijmegen zou gaan. In de trein echter werd ik welkom geheten door het scherm “in de trein naar Amsterdam”. Lekker duidelijk. Dus even uitgestapt en uitgekeken naar personeel. Gelukkig was er juist een machinist. Die bevestigde dat de trein naar Nijmegen zou gaan. Aangezien hij in de locomotief stapte, nam ik aan dat dit inderdaad de juiste richting was. Voor de schermen duurde het echter tot Veenendaal totdat de juiste trein werd aangegeven. Ben daardoor benieuwd of er passagiers later op hun bestemming zijn aangekomen omdat ze abusievelijk niet naar Amsterdam gegaan zijn, hetzij een andere trein genomen hadden die de verwarring niet veroorzaakte.

Richting Wageningen begon het er aardig wit uit te zien. Erg mooi altijd die sneeuw, zolang je er niet doorheen hoeft. Het station Arnhem herkende ik bijna niet meer. Ik was er geloof ik in 2002 voor het laatst geweest. Gelukkig was de sneeuw afgezien van op auto’s overal verdwenen. Twee jaar geleden had moest ik naar Veldhoven. In een chiquer gedeelte had iemand een bladblazer gebruikt om sneeuw te ruimen. Dat werd een aardig goede glijbaan, die verborgen lag onder een pak sneeuw. Ik mocht mijn selecties doen met een behoorlijk verstuikte hand. Maar gelukkig, vandaag was me gladheid bespaard gebleven.

Mijn werk duurde langer dan verwacht door een onwillige computer. Pas om 15.00 kon ik een tentje opzoeken om een broodje te gaan eten. Gelukkig werkte de bus naar het station wel mee.

Jammer genoeg zat ook een bezoek aan een grote gereedschapshandel er niet in. Vandaag was die dicht 😦

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

One Response to Reisje naar Arnhem

  1. Koos Quark says:

    Een brug te ver dus.

Leave a Reply

