Charlie Hebdo

Ook ik wilde het blad Charlie Hebdo wel hebben. Gezien de hoeveelheid van 500 exemplaren voor heel Nederland achtte ik de kans klein dat het me nog zou lukken. Gisteravond werd ik door een in Nederland wonende Franse vriendin gevraagd of ik nog een poging zou gaan doen. Het schijnt dat er in heel Utrecht maar in een winkel 20 exemplaren waren. Gelukkig heb ik het blad digitaal kunnen downloaden in pdf-formaat. Leve het internet!
De cartoons zijn inderdaad best grof, maar ook wel hilarisch. Als je google gebruikt om naar cartoons van Charlie Hebdo te zoeken, dan komen er genoeg naar boven. Marine le Pen bijvoorbeeld, die haar schaamhaar in de vorm van “le moustache” heeft geschoren, oftewel een Hitlersnor.

Mijn pdf moet ik nog even uitprinten. Ongetwijfeld komt die er haarscherp uit.
Hier is die te downloaden

Ben trouwens heel benieuwd of Marines ultrarechtse vriendje Geert nog ergens op een cartoon staat. Ongetwijfeld zou het een schitterend hilarisch groepsportret worden.

This entry was posted in Politiek and tagged , , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

