Superlekker gegeten bij Le:en

Vandaag was eigenlijk het idee om te gaan eten bij Soy in Utrecht, mijn favoriete vegetarische Chinees. Maar deze bleek op maandag dicht te zijn. Daarom een ander restaurant gekozen. Le:en in Utrecht. En dit was echt een superkeus. Hoe de naam precies moet worden uitgesproken weet ik eerlijk gezegd niet. Maar de menukaart maakt veel goed. Zeker door het zeer grote aanbod aan allerlei lekkers uit de Oosterse wereld. Het is het eerste restaurant waar ik sprinkhaan op het menu zag staan. Die heb ik uiteraard geprobeerd. Niet zozeer omdat ik het nog nooit gegeten had, want dat had ik wel. Het was meer vanwege de bereidingswijze. Die was erg lekker.
Dat was ook het geval met de sun là soep, een wat hete licht zure soep. Deze kende ik van de vegetarische Chinees al, maar de versie van hier had een andere samenstelling. Ik vermoedde dat er ook panir-balletjes in zaten.
De vriendin die ik mee had genomen had laksha besteld, een Thaise soep. Ook een wonder van smaak. Deze komt zeker een volgende keer op mijn bestelling.
Ronduit verrassend was de rijst. Wat een goed idee om deze met djeroek poeroet-bladeren te koken! Heerlijk gewoon. Ik vertelde de ober dat ik mijn rijst vaak kook met een stokje kaneel, kruidnagels en kardemom. Hij was blij met mijn tip. Maar ik weet zeker dat morgen naar de toko ga om verse poeroetbladeren te kopen.
Van diezelfde poeroetbladeren heb ik het lekkerste ijs ooit gegeten. Wat een schitterend idee!

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

