Slechtste slogan

Erg grappig, die site met slechtste slogans. Er zitten inderdaad verschrikkelijke taalgrappen in. Zelf houd ik wel van taalgrappen, maar deze zijn te erg.
Het lijkt me echter ook leuk om de spelblunder van het jaar te kiezen. Regelmatig kom ik spelfouten tegen op reclameborden. Vandaag nog in Nijmegen, waar ik in de buurt van station Dukenburg “grandiose” op een bord voor een winkel las in plaats van “grandioze”. Helaas zat ik in de bus en had ik mijn camera niet bij de hand. Fouten met d en t kom ik ook regelmatig tegen. Een tijd geleden heb ik er een gefotografeerd en op mijn weblog gezet. Zoek maar even op “aannemer”.
In Utrecht op de Nachtegaalstraat is een dierenwinkel die al jaren een lichtreclame in de etalage heeft staan met “alles voor u huisdier”. Kortom, de hoogste tijd om ook hier een verkiezing van te houden. Wellicht heeft het een positieve uitwerking op het spellingsniveau. Het is overigens opvallend dat de groei van de PVV omgekeerd evenredig lijkt te gaan met het spellingsniveau. Zou er ook op dit gebied sprake zijn van een “Verwildersing”. Deze term hoorde ik vannacht op de radio tijdens een interview met Ellen Ombre.
Erg interessant trouwens.

This entry was posted in Algemeen. Bookmark the permalink.

One Response to Slechtste slogan

  1. Koos Quark says:

    En vervleesd worden lijkt me ook maar niks, sodeknettergetverderrie/getverderriesodeknetter.

Leave a Reply

