Ebola-patient opgenomen in het UMC

Ik heb me er eigenlijk geen moment druk om gemaakt. Het feit dat er op mijn werk nu iemand ligt met Ebola. Geen minuut heb ik er korter door geslapen. Ik heb vertrouwen in mijn collega’s dat ze het juiste doen, waardoor er geen gevaar optreedt voor anderen en zichzelf.
Anders is dat met een aantal reaguurders op rtvutrecht.nl. Vreemd trouwens dat correct Nederlands bij deze negatievelingen ver te zoeken is, maar dat zal dan wel een correlatie hebben.
De teneur van de reactie is “waarom niet de persoon in het land van herkomst te laten in plaats van hem de halve wereld rond te vliegen?” Tja, kennelijk kent egoisme ook geen grenzen. Als de zeur zelf een ziekte zou hebben die elders beter behandeld zou kunnen worden, zal hij ongetwijfeld proberen van a naar b te komen, waar b staat voor de plaats met betere behandelingsmogelijkheden.
Natuurlijk, Ebola is best eng als je bedenkt dat je allerlei dingen niet moet doen om besmetting te voorkomen. Anderzijds vliegen dagelijks miljoenen mensen de halve wereld rond, en lopen zodoende de kans om een vorm van TBC op te lopen. Dat gaat iets makkelijker dan Ebola. Gewoon door de lucht. En het kan ook gewoon in de supermarkt of waar dan ook. Die kans is een stuk groter.

This entry was posted in Algemeen and tagged , . Bookmark the permalink.

One Response to Ebola-patient opgenomen in het UMC

  1. Koos Quark says:

    Laat ik net zo sociaal en solidair blijven zoals jij dat bent. En kun je mij uitleggen waarom ebola-patiënten malaria-medicijnen krijgen?

Leave a Reply

